A nivell de competència digital incorporem dins de la nostra tasca diària diferents eines per treballar les habilitats comunicatives.
El tractament logopèdic ha experimentat un progrés notable al llarg dels últims anys, incorporant nous models que integren diverses eines digitals durant les sessions. Recentment, les logopedes hem implementat activitats digitals adaptades a les àrees que cal estimular, alineades amb els objectius específics de la intervenció. Aquest enfocament té en compte la participació activa dels alumnes, fomentant la col·laboració i incidint en els seus interessos i habilitats personals.
L'ús d'eines digitals enriqueix els tractaments, convertint-los en experiències més lúdiques i divertides. Aquesta perspectiva no només augmenta la motivació dels alumnes, sinó que també promou una major implicació en el procés terapèutic. És rellevant destacar que l'avenç tecnològic ha proporcionat a la logopèdia una àmplia gamma de recursos per abordar les necessitats dels alumnes amb dificultats en la comunicació, el llenguatge oral i/o escrit, i altres àrees relacionades.
Les eines digitals no només serveixen com a suport per a models d'intervenció, sinó que també faciliten la tasca d'avaluació. Aquestes eines permeten un seguiment més eficaç de les intervencions, analitzant resultats i comparant l'inici i la conclusió del tractament.
Algunes d'aquestes eines són:
Softwares per a la comunicació i la lectoescriptura: utilitzat en infants amb dificultats en la comunicació, ens ajuden a comunicar-se de forma eficaç i desenvolupar llenguatge. Utilitzem el The Grid 3, Asterics Grid
Aplicacions d’estimulació del llenguatge i creació de material: aquestes aplicacions ofereixen activitats educatives i de joc per millorar el vocabulari i altres aspectes del llenguatge, així com també la creació de material. Per exemple tenim: el Worldwall, Canva, Genially, entre d’altres.
Jocs educatius en línia: són jocs en línia per fer que les sessions siguin més atractives i interactives, com ara el programa JClic.
Software de teràpia de la parla: alguns estan dissenyats per ajudar a la parla, oferint exerciciis específics i seguiment del progres, com per exemple el Bouncy Balls.
Us convidem a explorar un exemple de material creat per les logopedes de l'escola, que podeu gaudir i compartir amb els vostres fills/es a través de l'enllaç següent:
https://view.genial.ly/644fa90fa77fb2001939a92d/presentation-presentacion-cuento-genial
Seguir llegint >>
Bip, bip, bip.
Aquest curs, a l’àrea de matemàtiques hem començat a treballar la robòtica amb un petit robot amb forma de ratolí al qual hem batejat amb el nom de Minnie.
La robòtica ens permet treballar el pensament computacional, a través del raonament, la lògica, la percepció de l'espai i la psicomotricitat fina. Al mateix temps, aprenem a treballar en equip per resoldre reptes o problemes.
La primera aproximació amb el nostre robot va ser a través del joc, per anar aprenent el seu funcionament. Després, vam començar a pujar de nivell i afegir petits reptes d’aprenentatge per demostrar que podíem donar les ordres correctes al robot per arribar al lloc que se'ns demanava. I finalment, entre tots vam pensar com podríem aplicar-ho al nostre dia a dia, i així va sorgir la idea de fer-lo servir a primera hora del matí, quan treballem els dies de la setmana en diferents llengües i ens situem en el temps.
I aquest ha estat el treball durant aquests mesos, que el curs vinent continuarem ampliant.
Si voleu veure el procés que hem fet, només cal que cliqueu al vídeo.
Seguir llegint >>
El grup D2 ha visitat CAN MESTRES on hem participat en l’activitat “Can Mestres. Conills, gallines i ovelles”.
La finca de Can Mestres està situada al barri de la Marina, a la Zona Franca, dins del districte de Sants-Montjuïc.
Disposa d'una granja que allotja diferents tipus d'animals: ovelles, cabres, coloms, ànecs, oques i gallines. El manteniment i la cura de la granja és a càrrec dels jubilats i jubilades del barri, que fan aquesta tasca de manera voluntària.
Nosaltres hem gaudit passejant per les seves instal·lacions, tot participant d'una experiència multisensorial. Hem olorat i tocat diferents flors i productes de l'hort; hem sentit els sons que fan els animals i hem tocat llana, plomes, pinyes...
Ha estat una experiència molt agradable en un dia primaveral.
Seguir llegint >>
Diada de Sant Jordi amb fresqueta d’hivern!
Un any més hem celebrat a l’escola la diada de Sant Jordi. Aquesta festa que sempre acompanya la primavera, però que aquest cop ens ha fet passar una mica de fresqueta ... sort que anàvem abrigats i que finalment no ha plogut!
Hem fet moltes activitats divertides:
Llençar boles a la cova del drac
Remenar i triar llibres per tenir a les classes
Fer-nos bonics retrats disfressats de personatges de la llegenda de Sant Jordi
Enganxar frases amoroses als pètals d’una rosa gegant
Confegir un trencaclosques amb el drac de Sant Jordi
I no podia faltar la paradeta solidària dels grups E1, E2 i F, on hem col·laborat comprant petits regals elaborats pels nois i noies. Gràcies a totes les famílies que han fet la seva aportació!
Hem jugat, hem ballat, hem remenat llibres, hem fet una rosa plena d’amor ... Si mireu les fotos veureu que no es pot tenir una diada de Sant Jordi més completa.
Bon Sant Jordi a tothom, i fins l’any que ve!!
Seguir llegint >>